1. NOKTA
Cübbeli’nin kontrolünde
çıkan Beyan Dergisi 2003 ve 2004 yıllarındaki
birçok sayısında sayfalarca, Hz. Mehdi (as)’ın Hicri 1400’de zuhur edeceğini anlatan yazılara yer
vermiştir.
Bu yazılarda dünyanın ömründen geriye sadece
yaklaşık 100 yıllık bir dönem kaldığı ve Hz. Mehdi (as)'ın da içinde
yaşadığımız söz konusu bu 100 yıl içinde zuhur edeceği tüm delilleriyle ortaya
konmaktadır.
EHLİ SÜNNET İTİKADI AÇISINDAN HZ. MEHDİ’NİN ZUHURU 2
Temmuz
2003
62. ve 63. sayfalar
… Bediüzzaman
farklı tarihlerde yaptığı
açıklamaların hepsinde, Hz. Mehdi (as) ve talebelerinin geliş zamanı olarak Hicri 1400’lü yılların başlarına işaret
etmiştir. Bir sözünde, Hz Mehdi (as)’ın Asr-ı Saadet
döneminden 1400 sene sonra çıkacağını şöyle belirtmiştir:
“İstikbal-i dünyeviyede 1400 sene sonra gelecek bir hakikati asırlarında
karib (yakın) zannetmişlerdir.”
Üstad’ın
ifadesinde belirttiği
“sahabe döneminden 1400 sene sonrası” Hicri 1400’lü yılların başlarına yani miladi olarak 1979-1980 senelerine denk gelmektedir.
…
Suyuti
ümmetin icabet ömrünün Hicri 1500 senesini geçmeyeceğini bildiriyor. Bediüzzaman Hazretleri de ümmetin galibane mücadelesinin
1500- yıllarında biteceğini bundan sonra zayıflamaların başlayıp kıyametin bekleneceğini
belirtiyor. ÜMMETİN GALİBANE ÖMRÜ 1500-1506 YILLARINDA BİTECEKSE O ZAMAN 1400-1500 YILLARI ARASINDA HZ. MEHDİ (AS) VE HZ. İSA (AS)’IN GELMESİ AYRICA HZ. MEHDİ (AS)’IN DA 1400 YILI BAŞLARINDA GÖREVE BAŞLAMASI GEREKMEKTEDİR…
…
21.
YÜZYILIN BAŞLARINDA HZ. MEHDİ (AS)’IN GELMESİ
“Bu zamanda öyle fevkalade hakim cereyanlar
var ki herşeyi kendi hesabına aldığı için faraza hakiki beklenilen ve bir asır sonra gelecek o zat dahi bu
zamanda gelse…” Bediüzzaman Said Nursi “Hakiki beklenilen ve bir asır sonra gelecek o zat” diyerek
Mehdi’nin henüz gelmediğini müslümanlar tarafından beklendiğini ve kendi yaşadığı devirden bir asır sonra geleceğini bildirmektedir. BEDİÜZZAMAN HİCRİ 13. ASIRDA YAŞAMIŞTIR. KENDİSİNDEN SONRA GELECEK OLAN HİCRİ 14. ASIR MEHDİNİN ÇIKIŞ ZAMANIDIR. ….
Beyan
Dergisi Haziran 2003
EHLİ SÜNNET İTİKADI AÇISINDAN HZ. MEHDİ‘NİN ZUHURU 1
HAYRETTİN GÜMÜŞEL
…7.04
6.28
Hz.
Mehdi, yüzyıllardır İslam
ümmeti tarafından beklenmektedir. … RİVAYETLERDE MEHDİ’NİN ÇIKIŞ
ALAMETİ OLARAK BİLDİRİLEN
OLAYLARIN PEKÇOĞUNUN
AYNEN VE KISA ARALIKLARLA ART ARDA GERÇEKLEŞMESİ BU BÜYÜK ŞAHSIN VAZİFEYE
BAŞLAMASININ YAKIN OLDUĞUNUN, BELKİ DE BAŞLAMIŞ OLDUĞUNUN AÇIK BİR
GÖSTERGESİDİR. …
Görüldüğü gibi, Beyan
Dergisi’nin birçok sayısında Bediüzzaman Hazretleri’nin ümmetin icabet ömrü ve kıyametin kopmasının
bekleneceği vakit ile ilgili, Peygamberimiz (sav)’in hadisleri doğrultusunda yaptığı
izahlarına geniş yer verilmiştir.
Yine içinde yaşadığımız yaklaşık 100 yıllık bu son zaman zarfında hem Hz. İsa
(as)'ın hem de Hz. Mehdi (as)'ın görev başında olacakları yazılarda açık bir
şekilde ifade edilmiştir.
BEYAN
DERGİSİ MART
2004
sf. 44
KAİNATIN KAÇ YIL ÖMRÜ KALDI?
MEHMET
EMİN KARACA
İmam-ı Rabbani Kuddise Sırruhu Hazretleri bir tespitte bulunur. Bu tespit şudur: Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem”in vefatı ile birlikte bu
ümmetin evveli başlar yani ilk beş yüz yıllık dilim. Bu dilim Hicri 0-500 yılları arasıdır. Ortası yani
ikinci beş yüz yıllık dilim Hicri 500-1000 yılları arasıdır. AHİRİ YANİ SON DİLİM İSE
1000-1500 YILLARI ARASIDIR. BU İMAM-I
RABBANİ KUDDİSE SIRRUHU HAZRETLERİ’NİN TESPİTİDİR. BU TESPİTTEN ÇIKARACAĞIMIZ
SONUÇ ŞUDUR: HİCRİ BİN BEŞYÜZ YILININ BAŞINDAN İTİBAREN VAKİT DOLMUŞTUR.
BEKLENENİN GELMESİ AN MESELESİDİR. BUGÜNKÜ TARİHLE
YETMİŞ BEŞ YIL
VEYA YÜZYIL GİBİ BİR ZAMAN KALMIŞTIR.
Said Nursi Hazretleri de kıyamet ile alakalı bazı
hadis-i şerifler ve bazı ayetler üzerinde ebced hesabı cifir
ilmi ile yaptığı çalışmalar neticesinde bazı rakamsal sonuçlara varır.
“Ümmetimden
bir taife Allah’ın emir gelinceye (yani kıyametin kopmasına) kadar muzaffer
halde hak üzerinde devam edecektir.” ….
“Birinci
cümle, binbeş yüz makamıyla, ahir zamanda bir taife-i
mücahidinin son zamanlarına ve ikinci cümle, bin beş yüz altı makamıyla, galibane mücahedenin tarihine ve üçüncü cümle, bin
beş yüz kırk beş makamıyla pek az bir farkla hem Fatiha’nın hem de Ve’l Asr suresinin
iki cümlesinin gaybi işaretlerine
işaret edip tevafuk eder. Demek ki bu hadis-i şerifin üç cümlesinden her birisi bin beş yüz tarihine ve mücahedenin ne kadar devam edeceğine dair bir işaret
vermektedir.”
Said-i Nursi Hazretleri’nin bildirdiği üç tarih vardır: bunlardan biri Hicri 1500
ikincisi Hicri 1507 üçüncüsü ise Hicri 1545’dir her şeyin en doğrusunu ancak Allah Celle Celaluhu bilir. ...
Yukarıda
bahsi geçtiği üzere İmam-ı
Rabbani Kuddise Sırruhu Hazretleri’nin Hicri 1500 yılı ile ilgili tespitleri
ile Said-i Nursi Hazretleri’nin ebced hesabı ve cifir ilmi ile elde ettiği tespitler birbirleri ile tamamen örtüştüğü için üzerinde durulmaya değer görülmektedir. BİZİM BU YAZIYI YAZIP
YAYINLAMAMIZIN ANA SEBEBİ İNSANLARI BU VAAD EDİLEN GÜNE HAZIRLIKLI OLMAYA DAVET ETMEKTİR. …
Görüldüğü gibi Cübbeli’nin başında bulunduğu Beyan Dergisi yayın kadrosu, bu
yazılarda, İmam Rabbani Hazretleri’nin, Hicri 1500’ler
itibariyle ümmetin icabet ömrünün sona ereceğini,
ifade ettiğine dikkat çekmişlerdir. Hz. Mehdi (as)'ın ve ardından kıyamet
vaktinin zuhurunun ise an meselesi olduğunu ifade etmişlerdir.
Bu ifadelerin Beyan
Dergisi’nde defalarca yayınlanması ise çok önemlidir. Çünkü bu kabul; başta
Mahmut Hocaefendi Hazretleri olmak üzere, Cübbeli ve diğer tüm İsmailağa
Cemaati mensuplarının ümmetin icabet ömrünün hicri 1500’ler itibariyle
biteceğini dolayısıyla da şu an dünyanın ömründen geriye 100 yıl gibi bir süre
kaldığını ve Hz. Mehdi (as)'ın da içinde yaşadığımız Hicri 1400’de zuhur
edeceğinin net olarak kabul edildiğini göstermektedir.
Bediüzzaman Hazretleri’nin; Peygamberimiz
(sav)’in hadis-i şerifi doğrultusunda kıyametin kopmasının Hicri 1545’ler
itibariyle mümkün olduğuna dair izahına da aynı yazı içinde yer veren Beyan
Dergisi yayın kadrosu, bu iki muhterem zatın görüşlerinin tamamen birbiriyle
örtüştüğünü de vurgulamışlardır.
Görüldüğü gibi yakın yıllara kadar İmam Rabbani
Hazretleri’nin ümmetin icabet ömrünün Hicri 1500’ler
itibariyle son bulacağını söylediğini savunan Cübbeli, şu an her
nedense İmam Rabbani Hazretleri’nin bu açık izahlarını çarpıtarak; Hz. Mehdi
(as)'ın bu yüzyılda zuhur etmesinin mümkün olmadığını, bu zuhurun 500-600 yıl sonraya kaldığını iddia etmeye başlamıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder