Cübbeli birkaç yıl öncesine kadar, Beyan dergisi'ndeki yazılarında Hz. Mehdi (as)'ın hicri 1400'de zuhur edeceğini İmam Rabbani Hazretleri'nin izahlarını kaynak göstererek savunuyordu




1. NOKTA

Cübbeli’nin kontrolünde çıkan Beyan Dergisi 2003 ve 2004 yıllarındaki birçok sayısında sayfalarca, Hz. Mehdi (as)’ın Hicri 1400’de zuhur edeceğini anlatan yazılara yer vermiştir.
Bu yazılarda dünyanın ömründen geriye sadece yaklaşık 100 yıllık bir dönem kaldığı ve Hz. Mehdi (as)'ın da içinde yaşadığımız söz konusu bu 100 yıl içinde zuhur edeceği tüm delilleriyle ortaya konmaktadır.

EHLİ SÜNNET İTİKADI AÇISINDAN HZ. MEHDİ’NİN ZUHURU 2
Temmuz 2003
62. ve 63. sayfalar

… Bediüzzaman farklı tarihlerde yaptığı açıklamaların hepsinde, Hz. Mehdi (as) ve talebelerinin geliş zamanı olarak Hicri 1400’lü yılların başlarına işaret etmiştir. Bir sözünde, Hz Mehdi (as)’ın Asr-ı Saadet döneminden 1400 sene sonra çıkacağını şöyle belirtmiştir:

İstikbal-i dünyeviyede 1400 sene sonra gelecek bir hakikati asırlarında karib (yakın) zannetmişlerdir. 
Üstad’ın ifadesinde belirttiği “sahabe döneminden 1400 sene sonrası” Hicri 1400’lü yılların başlarına yani miladi olarak 1979-1980 senelerine denk gelmektedir.
Suyuti ümmetin icabet ömrünün Hicri 1500 senesini geçmeyeceğini bildiriyor. Bediüzzaman Hazretleri de ümmetin galibane mücadelesinin 1500-     yıllarında biteceğini bundan sonra zayıflamaların başlayıp kıyametin bekleneceğini belirtiyor. ÜMMETİN GALİBANE ÖMRÜ 1500-1506 YILLARINDA BİTECEKSE O ZAMAN 1400-1500 YILLARI ARASINDA HZ. MEHDİ (AS) VE HZ. İSA (AS)’IN GELMESİ AYRICA HZ. MEHDİ (AS)’IN DA 1400 YILI BAŞLARINDA GÖREVE BAŞLAMASI GEREKMEKTEDİR…

21. YÜZYILIN BAŞLARINDA HZ. MEHDİ (AS)’IN GELMESİ
 “Bu zamanda öyle fevkalade hakim cereyanlar var ki herşeyi kendi hesabına aldığı için faraza hakiki beklenilen ve bir asır sonra gelecek o zat dahi bu zamanda gelse…” Bediüzzaman Said Nursi “Hakiki beklenilen ve bir asır sonra gelecek o zat” diyerek Mehdi’nin henüz gelmediğini müslümanlar tarafından beklendiğini ve kendi yaşadığı devirden bir asır sonra geleceğini bildirmektedir. BEDİÜZZAMAN HİCRİ 13. ASIRDA YAŞAMIŞTIR. KENDİSİNDEN SONRA GELECEK OLAN HİCRİ 14. ASIR MEHDİNİN ÇIKIŞ ZAMANIDIR. ….
Beyan Dergisi Haziran 2003
EHLİ SÜNNET İTİKADI AÇISINDAN HZ. MEHDİ‘NİN ZUHURU 1
HAYRETTİN GÜMÜŞEL
…7.04 6.28
Hz. Mehdi, yüzyıllardır İslam ümmeti tarafından beklenmektedir. … RİVAYETLERDE MEHDİ’NİN ÇIKIŞ ALAMETİ OLARAK BİLDİRİLEN OLAYLARIN PEKÇOĞUNUN AYNEN VE KISA ARALIKLARLA ART ARDA GERÇEKLEŞMESİ BU BÜYÜK ŞAHSIN VAZİFEYE BAŞLAMASININ YAKIN OLDUĞUNUN, BELKİ DE BAŞLAMIŞ OLDUĞUNUN AÇIK BİR GÖSTERGESİDİR. …
           

Görüldüğü gibi, Beyan Dergisi’nin birçok sayısında Bediüzzaman Hazretleri’nin ümmetin icabet ömrü ve kıyametin kopmasının bekleneceği vakit ile ilgili, Peygamberimiz (sav)’in hadisleri doğrultusunda yaptığı izahlarına geniş yer verilmiştir. Yine içinde yaşadığımız yaklaşık 100 yıllık bu son zaman zarfında hem Hz. İsa (as)'ın hem de Hz. Mehdi (as)'ın görev başında olacakları yazılarda açık bir şekilde ifade edilmiştir.
           
BEYAN DERGİSİ MART 2004
sf. 44

KAİNATIN KAÇ YIL ÖMRÜ KALDI?
MEHMET EMİN KARACA

İmam-ı Rabbani Kuddise Sırruhu Hazretleri bir tespitte bulunur. Bu tespit şudur: Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem”in vefatı ile birlikte bu ümmetin evveli başlar yani ilk beş yüz yıllık dilim. Bu dilim Hicri 0-500 yılları arasıdır. Ortası yani ikinci beş yüz yıllık dilim Hicri 500-1000 yılları arasıdır. AHİRİ YANİ SON DİLİM İSE 1000-1500 YILLARI ARASIDIR. BU İMAM-I RABBANİ KUDDİSE SIRRUHU HAZRETLERİ’NİN TESPİTİDİR. BU TESPİTTEN ÇIKARACAĞIMIZ SONUÇ ŞUDUR: HİCRİ BİN BEŞYÜZ YILININ BAŞINDAN İTİBAREN VAKİT DOLMUŞTUR. BEKLENENİN GELMESİ AN MESELESİDİR. BUGÜNKÜ TARİHLE YETMİŞ BEŞ YIL VEYA YÜZYIL GİBİ BİR ZAMAN KALMIŞTIR.
Said Nursi Hazretleri de kıyamet ile alakalı bazı hadis-i şerifler ve bazı ayetler üzerinde ebced hesabı cifir ilmi ile yaptığı çalışmalar neticesinde bazı rakamsal sonuçlara varır.
“Ümmetimden bir taife Allah’ın emir gelinceye (yani kıyametin kopmasına) kadar muzaffer halde hak üzerinde devam edecektir.” ….

Birinci cümle, binbeş yüz makamıyla, ahir zamanda bir taife-i mücahidinin son zamanlarına ve ikinci cümle, bin beş yüz altı makamıyla, galibane mücahedenin tarihine ve üçüncü cümle, bin beş yüz kırk beş makamıyla pek az bir farkla hem Fatiha’nın hem de Ve’l Asr suresinin iki cümlesinin gaybi işaretlerine işaret edip tevafuk eder. Demek ki bu hadis-i şerifin üç cümlesinden her birisi bin beş yüz tarihine ve mücahedenin ne kadar devam edeceğine dair bir işaret vermektedir.”
Said-i Nursi Hazretleri’nin bildirdiği üç tarih vardır: bunlardan biri Hicri 1500 ikincisi Hicri 1507 üçüncüsü ise Hicri 1545’dir her şeyin en doğrusunu ancak Allah Celle Celaluhu bilir. ...
Yukarıda bahsi geçtiği üzere İmam-ı Rabbani Kuddise Sırruhu Hazretleri’nin Hicri 1500 yılı ile ilgili tespitleri ile Said-i Nursi Hazretleri’nin ebced hesabı ve cifir ilmi ile elde ettiği tespitler birbirleri ile tamamen örtüşğü için üzerinde durulmaya değer görülmektedir. BİZİM BU YAZIYI YAZIP YAYINLAMAMIZIN ANA SEBEBİ İNSANLARI BU VAAD EDİLEN GÜNE HAZIRLIKLI OLMAYA DAVET ETMEKTİR. …

  Görüldüğü gibi Cübbeli’nin başında bulunduğu Beyan Dergisi yayın kadrosu, bu yazılarda, İmam Rabbani Hazretleri’nin, Hicri 1500’ler itibariyle ümmetin icabet ömrünün sona ereceğini, ifade ettiğine dikkat çekmişlerdir. Hz. Mehdi (as)'ın ve ardından kıyamet vaktinin zuhurunun ise an meselesi olduğunu ifade etmişlerdir. 

Bu ifadelerin Beyan Dergisi’nde defalarca yayınlanması ise çok önemlidir. Çünkü bu kabul; başta Mahmut Hocaefendi Hazretleri olmak üzere, Cübbeli ve diğer tüm İsmailağa Cemaati mensuplarının ümmetin icabet ömrünün hicri 1500’ler itibariyle biteceğini dolayısıyla da şu an dünyanın ömründen geriye 100 yıl gibi bir süre kaldığını ve Hz. Mehdi (as)'ın da içinde yaşadığımız Hicri 1400’de zuhur edeceğinin net olarak kabul edildiğini göstermektedir.

Bediüzzaman Hazretleri’nin; Peygamberimiz (sav)’in hadis-i şerifi doğrultusunda kıyametin kopmasının Hicri 1545’ler itibariyle mümkün olduğuna dair izahına da aynı yazı içinde yer veren Beyan Dergisi yayın kadrosu, bu iki muhterem zatın görüşlerinin tamamen birbiriyle örtüştüğünü de vurgulamışlardır.

Görüldüğü gibi yakın yıllara kadar İmam Rabbani Hazretleri’nin ümmetin icabet ömrünün Hicri 1500’ler itibariyle son bulacağını söylediğini savunan Cübbeli, şu an her nedense İmam Rabbani Hazretleri’nin bu açık izahlarını çarpıtarak; Hz. Mehdi (as)'ın bu yüzyılda zuhur etmesinin mümkün olmadığını, bu zuhurun 500-600 yıl sonraya kaldığını iddia etmeye başlamıştır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder